Λίγα λόγια για εμάς και την εφημερίδα μας!

Αυτή είναι η πρώτη προσπάθεια της δημοσιογραφικής ομάδας του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Κιλκίς να δημιουργήσει και να διατηρήσει μία δίοδο ενημέρωσης των αναγνωστών της για θέματα της πόλης του Κιλκίς, καθώς και να επικοινωνήσει προς τα έξω τις δράσεις του σχολείου μας...

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Δεχόμαστε την διαφορετικότητα, υποστηρίζουμε την ισότητα

Δεχόμαστε την διαφορετικότητα, υποστηρίζουμε την ισότητα

3 Δεκεμβρίου: Ημέρα όχι τυχαία, καθώς από το 1992 η Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησε το Πρόγραμμα δράσης και αφιέρωσε την ημέρα αυτή στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Στα πλαίσια λοιπόν της καθιερωμένης παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία, πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς από το Κέντρο Κοινωνικής Στήριξης. Σκοπός τόσο της ημέρας όσο και της ίδιας της ενημέρωσης ήταν να υπενθυμίσουν στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς, ακόμη και σε όλους εμάς, τους απλούς πολίτες και συγκεκριμένα μαθητές, το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην πλήρη συμμετοχή στις δράσεις της κοινωνίας.
Αρμόδιοι εκπρόσωποι από το Κέντρο Κοινωνικής Στήριξης προσήλθε στον χώρο του γυμναστηρίου όπου πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση από το πρωινό της ημέρας σε κλίμα ενθουσιασμού και υψίστης χαράς. Εκεί συναντήθηκαν με τους μαθητές από το πρώτο τμήμα της Β' γυμνασίου και συνδιαλέχθηκαν μαζί τους και τους επέδειξαν ένα παραολυμπιακό άθλημα επηρεασμένο από την αρχαιοελληνική παράδοση, το BOCCIA. Κοινωνικοί λειτουργοί, άτομα με αναπηρίες, προπονητές διαφόρων γυμναστικών ακαδημιών και μέλη του συλλόγου των καθηγητών του σχολείου μας παρευρέθηκαν στην ενημέρωση με σκοπό να συνδράμουν δημιουργικά σε αυτή προσπάθεια αυτή. Οι γυμναστές του Κέντρου Κοινωνικής Στήριξης επεξήγησαν τους κανόνες και την λειτουργία του παιχνιδιού. Συγκεκριμένα, μίλησαν για το άθλημα στην αρχαιότητα όταν δηλαδή επονομαζόταν “Βότσαλα”, για τους συμμετέχοντες μη τυπικής ανάπτυξης αλλά και για τις τεχνικές που αναπτύσσονται μέσω του αθλήματος δηλαδή τόσο τις αθλητικές όσο και νοητικές δεξιότητες. Ακόμη, υπήρξε εξήγηση για την αναγκαιότητα του αθλητισμού από οποιαδήποτε κατηγορία ατόμων, για τον συγκεκριμένο τρόπο ζωής και το πρόγραμμα που ακολουθούν στο Κέντρο Κοινωνικής Στήριξης τα άτομα με αναπηρία.
Ωστόσο, αρμοδιότητα των εκπροσώπων δεν ήταν μονάχα μία στείρα ενημέρωση σε ένα τμήμα μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά η πλήρης κατανόηση της διαφορετικότητας μέσω ενός ζωντανού παραδείγματος του αθλήματος. Για τον λόγο αυτό, οι μαθητές κλήθηκαν να συνεργαστούν με τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης και να παίξουν το άθλημα αυτό, να δημιουργήσουν δηλαδή μεικτές ομάδες. Η ανταπόκριση των παιδιών ήταν άμεση και συλλογική και η συμμετοχή τους, ενεργή. Όπως τους εξήγησαν οι προπονητές του συλλόγου, όλοι οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να βρίσκονται καθισμένοι σε υποτιθέμενα αμαξίδια, πλαστικές καρέκλες στην συγκεκριμένη περίπτωση, και με την βοήθεια σφαιριδίων κόκκινου χρώματος, να φτάσουν τις μπλε μπάλες δίπλα στην άσπρη. Τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης στην προσπάθειά τους να αντιληφθούν την έννοια της αναπηρίας, έγιναν εν δυνάμει ανάπηροι ρίχνοντας την μπάλα με το χέρι το οποίο δεν χρησιμοποιούν στις περισσότερες ασχολίες τους. Η τελετή έληξε με το κέρασμα και τον θερμό αποχαιρετισμό από τους μαθητές του Γυμνασίου.
Σκοπός της δημιουργίας των μεικτών ομάδων και γενικότερα της ενημέρωσης ήταν η απόκτηση κοινών εμπειριών, η ανταλλαγή πληροφοριών, η ομαλή ένταξη των αναπήρων στον τυπικό ρυθμό της καθημερινής ζωής, η κοινωνικοποίησή τους και η κοινωνική αλληλεπίδραση ανάμεσα στα παιδιά. Επιπρόσθετα, επιτεύχθηκε η ανοχή στην διαφορετικότητα αλλά και ο κλονισμός του συναισθηματικού τομέα εφόσον όλοι οι συμμετέχοντες κατακλύστηκαν από αισθήματα χαράς, συγκίνησης και ευτυχίας. Ακόμη, γνωστοποιήθηκε στους μαθητές ότι το Κέντρο Κοινωνικής Στήριξης πραγματοποιεί συνεχώς ειδικά εργαστήρια, αθλήματα και διαφόρων ειδών βιώματα για να αποκτήσουν τα άτομα με αναπηρία ερεθίσματα και εμπειρίες, με σκοπό να μην περιθωριοποιούνται από την ευρύτερη κοινωνία αλλά να εισπράττουν ίση μεταχείριση. Όπως ανέφεραν οι ειδικοί, η συνύπαρξη των ατόμων μη τυπικής ανάπτυξης με τα υπόλοιπα άτομα, δεν θα έπρεπε να θεωρείται μήτε αξιοπερίεργη μήτε μηδαμινή.
Οι προσπάθειες από συλλόγους, ειδικευμένα κέντρα, σχολεία, κράτη και κυβερνήσεις για την ανοχή στην διαφορετικότητα και την αποδοχή της ισότητας σε όλα τα μέρη του κόσμου είναι συνεχείς και η αγάπη που προσφέρεται είναι ανιδιοτελής. Η αποξένωση και η περιθωριοποίηση των ατόμων με αναπηρία αποτρέπονται ολοένα και περισσότερο και με την συμβολή ολάκερου του πλανήτη στις απόπειρες αυτές, πιστεύεται ότι οι θυελλώδεις άνεμοι εναντίον των ατόμων αυτών θα κοπάσουν οριστικά. Επιπλέον, η κατάρτιση της αποδοχής και της ενσωμάτωσης των ατόμων με αναπηρία από ένα κράτος, αναδεικνύει τον πολιτισμό και το κοινωνικό επίπεδο του, όπως υπερτόνισαν οι αρμόδιοι του Κέντρου Κοινωνικής Στήριξης.

Εν κατακλείδι, η ενημέρωση του Γυμνασίου μας από το Κέντρο Κοινωνικής Στήριξης κατάφερε να διδάξει τις αξίες της αστείρευτης δύναμης της διαφορετικότητας, να κινητοποιήσει τους μαθητές και να τους μετατρέψει σε συνεχώς ενεργά μέλη της κοινωνίας μας. Με την επεξήγηση και την παράθεση του αθλήματος BOCCIA, αναγνωρίστηκαν η ενσωμάτωση των ατόμων αυτών, δηλαδή ότι θα έπρεπε να υφίσταται η ισότητα ακόμη κι αν υπερισχύει η διαφορετικότητα. Επίσης, επισημάνθηκε ότι το Α στην λέξη ΑΜΕΑ, σημαίνει άτομα, γεγονός που πρέπει να εκλαμβάνει τα άτομα αυτά πρώτα απ' όλα ως ανθρώπους, και έπειτα ως αναπήρους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.